گردشگری سلامت آذربایجان شرقی با چالش بازاریابی مواجه است/ معرفی ظرفیت‌های پزشکی و درمانی استان باید تقویت شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در همایش گردشگری سلامت با عنوان «تبریز، قطب بین‌المللی گردشگری سلامت» با اشاره به چالش بازاریابی در حوزه گردشگری سلامت گفت: برای رفع این چالش و توسعه این حوزه، باید اقدامات فوری، علمی و منطقی در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده امروز پنجشنبه ۲۲ آذرماه در همایش گردشگری سلامت با عنوان «تبریز، قطب بین‌المللی گردشگری سلامت» که حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: حضور گردشگران سلامت برای ایران، به‌ویژه آذربایجان شرقی، فرصتی مهم است که باید برای معرفی ظرفیت‌های پزشکی، درمانی و گردشگری استان بیش از پیش اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی  در ادامه بر لزوم تقویت بازاریابی در کشورهای هدف تأکید کرد و گفت: تاکنون ایران در این زمینه چندان موفق عمل نکرده است. ضعف بازاریابی گردشگری سلامت باید از طریق تولید محتوای تخصصی و گسترش مناسبات دو و چندجانبه برطرف شود.

او افزود: آذربایجان شرقی با ثبت جهانی چهار کاروانسرا، ژئوپارک ارس و روستای کندوان در فهرست آثار جهانی، در بسته سفر تورگردانان بین‌المللی قرار گرفته است. این فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

حمزه‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه پزشکی استان بیان کرد: آذربایجان شرقی از پزشکان متخصص و بیمارستان‌های مجهز برخوردار است، اما نقطه ضعف اصلی در نحوه معرفی این امکانات است. برای رفع این کاستی، راه‌اندازی کمیته ارزیابی کیفی‌سازی و استانداردسازی خدمات گردشگری سلامت ضروری است تا حلقه گمشده در این حوزه از طریق شرکت‌های تسهیلگر و آژانس‌های خدمات مسافرتی تکمیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403092201236
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha